
Kontrolcentral
Uanset hvilken alarmtype, kunden vælger, registreres en udløst tyverialarm af vores kontrolcentral – en af landets førende og mest moderne. Her sidder kyndige og erfarne vagtassistenter døgnet rundt klar til at sende en vagt ud på adressen, hvis uheldet og indbrudstyvene er ude. Og skulle alarmen skyldes et teknisk problem eller anden fejl, opdager vagtassistenterne det øjeblikkeligt. Enhver aktivitet indføres desuden i en alarmlog, som du selv kan gennemgå online.SKRÆDDERSY DIN SIKRINGSPAKKE MED TYVERIALARM
Vi skræddersyr gerne vores alarmsystemer til den enkelte virksomhed. Derfor kan du nemt supplere din tyverialarm med et af vores øvrige sikringsprodukter. Vi tilbyder alt fra kameraovervågning til overfaldsalarm og DNA-sikring. Og vores konsulenter sidder selvfølgelig klar til at hjælpe dig med at sammensætte den perfekte sikring af din virksomhed. Med en tyverialarm fra Telesikring modtager du professionel vejledning under hele forløbet – fra konsulentens indledende besøg til montørens instruktioner og selvfølgelig vores vedvarende service. Og vi udstyrer både døre og vinduer med Telesikring-skilte, hvilket kan have stor præventiv effekt.CERTIFICEREDE ALARMSYSTEMER MED HISTORIE
Når vi godt tør love, at vi kan imødekomme din virksomheds konkrete behov, skyldes det en mangeårig erfaring med drift og udvikling af erhvervsrettede alarmsystemer. Gennem 50 år har Telesikring vokset sig til markedets største danskejede sikringsvirksomhed. Og undervejs er talrige alarmfirmaer gennem opkøb blevet en del af Telesikrings netværk. Derfor servicerer vi i dag næsten alle tyverialarmer på markedet med stor ekspertise.
Med tyverialarmer fra Telesikring får du et produkt, som er certificeret efter den internationale ISO-kvalitetsstandard. ISO er en organisation, som sikrer officielle standarder for alt fra papirstørrelser og landekoder til kvalitetsstyring. Når vi har modtaget ISO 9000-certificeringen, garanterer det derfor dig, at vores sikringsydelser er på det højeste internationale niveau.
Hvad sker der hvis alarmen går igang?
Forholdsordre
Hvis der opstår en fejlalarm fra dit alarmanlæg, eksempelvis ved en forkert frakobling om morgenen, skal du afmelde alarmen hos kontrolcentralen med det samme. Hvis du ikke afmelder alarmen vil den blive betragtet som en valid aktivering af alarmen, og kontrolcentralen vil straks sætte et reaktionsforløb i gang, jævnfør din forholdsordre. Kontrolcentralens telefonnummer, 76 117 117, står skrevet på alle dine alarmskilte.
Kontrolcentralen
Kontrolcentralen har åbent 24 timer i døgnet, hele året rundt - når din alarm aktiveres ved kontrolcentralen besked med det samme. Alt afhængigt af din forholdsordre vil en medarbejder fra centralen som regel enten 1) ringe dig og din opkaldsliste op kronologisk, indtil en kontaktperson har fået besked og en handling er besluttet eller 2) sende en vagt ud til stedet.
Afmelding
Når du erhverver dig et alarmsystem oprettes der samtidigt en forholdsordre. Forholdsordren er et udgangspunkt for det reaktionsforløb der sættes i gang, hvis din alarm bliver aktiveret. Du kan sammensætte din forholdsordre mere eller mindre som du har lyst, alt afhængigt af dit abonnement. Eksempelvis kan du vælge, altid at have en fast opkaldsliste i dagtimerne, men at der skal sendes en vagt ud til lokationen imellem kl. 23 og 6. Det gode er, at du altid kan ændre din forholdsordre efter behov. Det kan være erfaring eller blot en ferielukning der ændrer forholdene.